Partnerek - Hogyan zárjunk le egy beszélgetést anélkül, hogy bárkit megsértenénk?
Hogyan zárjunk le egy beszélgetést anélkül, hogy bárkit megsértenénk?

Egy számunkra túlságosan időigényes vagy esetleg kellemetlen beszélgetés udvarias lezárása nem egyszerű feladat. A következőkben Ivan Misner, az entrepreneur.com szerzője és a Business Network International alapítója ad tippeket arra vonatkozóan, hogyan lehet gyorsan és egyszerűen, vagy bonyolultabban, de mindenképpen udvariasan távozni egy ilyen szituációból.

Kezdjük a leggyorsabb megoldásokkal!
1.    Egyszerűen mondjunk valami ilyesmit: „Örülök, hogy találkoztunk. Van esetleg nálad névjegykártya, hogy meglegyenek nálam is az elérhetőségeid? Köszönöm.” Ennyi. Sem több, sem kevesebb, egyszerű lezárás. Ne kezdjünk el elnézést kérni, hogy más dolgunk van. Köszönjük meg, és lépjünk tovább.

2.    Emeljük ki a beszélgetésetek lényegét, vagy említsünk meg olyan részeket, amik tetszettek. Beszéljünk még róla pár szót, aztán folytassuk az előző ponttal.

3.    Ha olyasmit mondanak, amiről egyből egy másik személy ugrik be, ne habozzunk, közöljük egyből beszélgető partnerünkkel. Ha van olyan szerencsénk, hogy a harmadik fél is a helyszínen van, mutassuk be őket azonnal egymásnak. „Összekötőnek” lenni egy networking eseményen mindig jó dolog.

4.    Hívjuk meg a személyt egy másik networking találkozóra, amit rendszeresen látogatunk. Ez jó módja annak, hogy összekössük őt egy teljesen új körrel, és lehetőségünk nyílik újra találkozni vele.

A további praktikák használata kizárólag akkor javasolt, ha teljes mértékben igazak. A lényeg, hogy legyünk egyszerűek és őszinték.
•    „Haza kell érnem „X” óráig, mert családi vacsorára készülünk.”
•    „Örülök, hogy megismerkedtünk, de ne haragudj, most ki kell mennem.”
•    „Egy fontos projekt éppen határidős, és nagyon be kell fejeznem, ezért ne haragudj, de rohanok.”
Az imént említett megoldások ugyan a célnak megfelelnek, de fontos, hogy csak akkor használjuk őket, ha igazak is! Ha valóban dolgunk van, mondjuk meg nyugodtan, minden más esetben pedig tökéletesen működik az első pontban említett változat. Bármit is teszünk, a lényeg, hogy semmiképp ne kezdjünk bele összetett hazugságokba. Az ilyen szituációk szinte mindig rosszul végződnek, amitől mindketten kellemetlen helyzetbe kerülünk. Ne gondoljuk túl a dolgot. Legyünk udvariasak és barátságosak, de legfőképp őszinték. 

A heti rendszerességgel üzleti találkozókat szervező, profi üzleti közösséget és jutalékmentes ajánlásokat generáló Business Network International (BNI®) tagjai hisznek az őszinte, tiszta beszédben. - mondta Ferling József, a BNI® kommunikációs igazgatója. – „A BNI® heti rendszerességgel rendezett üzleti találkozói jó hangulatban, baráti viszonyok között zajlanak, de mivel mindannyian vállalkozók vagyunk, előfordul, hogy kevesebb időnk jut társainkra, mint szeretnénk. A kulcs ilyenkor is az egyenesség.”
 

Szolgáltatásaink

Ha friss tudásra van szüksége, vagy érdekli a weboldalak, az e-kereskedelem, vagy az online marketing világa, dőljön hátra és olvassa el a fenti témákban publikált anyagainkat, illetve ne felejtsen el érdeklődni a weboldal készítés, keresőoptimalizálás, illetve a webáruház készítés szolgáltatásunkkal kapcsolatban valamelyik elérhetőségünkön !

Ha web akkor MatiPro Design!