Partnerek - A magyarok döntő többsége nem indul el kártya nélkül külföldre
A magyarok döntő többsége nem indul el kártya nélkül külföldre

A Mastercard legfrissebb adatai szerint legyen szó akár belföldi, akár külföldi kártyahasználatról, a magyarok egyre szívesebben választják a készpénzmentes megoldásokat. A kutatásból az is kiderült, milyen változást jelent az egyérintéses fizetés a hétköznapokban, és hogy milyen külföldi költéseinket rendezzük leggyakrabban bankkártyánkkal. 

A Mastercard megbízásából a Free Association Research végzett kutatást a magyarok kártyahasználati szokásairól. A bankszámlával rendelkező népességre reprezentatív felmérés eredményei alapján egyre többször kerül elő fizetéseknél készpénz helyett a bankkártya.

Az átlagos kártyahasználat 2018-ban megközelítette a 10 alkalmat havonta, ami szignifikáns növekedés 2017-hez képest. A válaszadók fele hetente többször is így fizetett és mindössze 6 százalék nyilatkozott úgy, hogy kártyáját kizárólag készpénzfelvételre használja. 

A kártyás vásárlások népszerűségét jelentősen növeli az egyérintéses technológia, amit a kutatás eredményei is alátámasztanak. Az érintőkártyákat kétszer olyan gyakran (59%) veszik elő fizetésnél, mint azokat, amelyeknél nem elérhető el ez a technológia (28%). Ráadásul az érintőkártya-birtokosok 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ahol csak teheti, kártyával fizet készpénz helyett. 

„A Mastercard kutatása alapján bátran állíthatjuk, hogy a magyarok körében egyre inkább a digitális és innovatív fizetési megoldások a népszerűek. Ennek pedig nagyon egyszerű oka van: senki nem szeret készpénzzel, vagy valutaváltással bajlódni, ha a bankkártyánkat itthon és a világon bárhol használhatjuk gyors, kényelmes és biztonságos fizetésekre. Legyen szó egy hétköznapi bevásárlásról, vagy egy külföldi sípályán történő fizetésről, szeretjük ezeket a lehető leggyorsabban letudni és több időt szentelni a felbecsülhetetlen pillanatokra” – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. 

A készpénzmentes fizetés a határokon átlépve is egyre népszerűbb a magyarok körében. A megkérdezettek 85 százaléka már nem indul el külföldre kártya nélkül, ez az arány egy évvel korábban még 78 százalék volt. A magyar turisták 59 százaléka pedig bármilyen fizetési helyzetben szívesen használ bankkártyát. 

Külföldi pihenéseink során ruha-, cipő- és ajándék vásárláskor fizetünk leggyakrabban kártyával (75%), ezt követik az élelmiszer vásárlások és éttermi fizetések (68-68%), majd a szórakozás (mozi, színház, koncert – 39%), és a benzinkúton történő fizetések (34%). 


Azok, akiknek a kártya külföldön is a zsebükben van, a korábbi évekhez képest többször is használják azt. Az érintettek közel fele (44%) fizetésre, 18 százalék fizetésre és készpénzfelvételre, 8 százalék pedig csak készpénzfelvételre használja azt. A kártyát fizetésre használók aránya évről-évre növekszik - 2017-hez képest 9 százalékkal nőtt az arányuk, míg a másik két kategóriába tartozók száma csökken, vagyis a magyarok egyre bátrabban nyúlnak a bankkártyájukhoz, ha útjuk során fizetésre kerül sor.

###


A Mastercardról:
Mastercard (NYSE: MA), az egyik globális piacvezető fizetési és technológiai vállalat, mely jelenleg a világ leggyorsabb feldolgozó hálózatát üzemelteti, összekötve fogyasztókat, pénzintézeteket, kereskedőket, kormányokat és üzleti vállalkozásokat több mint 210 országban világszerte. A Mastercard termékei és üzleti megoldásai könnyebbé, kényelmesebbé és biztonságosabbá teszik a mindennapi kereskedelmet, a vásárlást, az utazást, az üzleti tevékenységet valamint a pénzügyek intézését. További információ: www.mastercard.com. Kövessen minket a Twitteren: @mastercardnews, @mastercardhu.
A Free Association Research-ről:
A Free Association Research kutató ügynökség 16 éve végez magyarországi és regionális fogyasztói és B2B kutatásokat számos iparágban (pl. a pénzügyi, telekommunikációs területen, energiaiparban, FMCG szektorban). További információ: http://free-association.hu
 

Szolgáltatásaink

Ha friss tudásra van szüksége, vagy érdekli a weboldalak, az e-kereskedelem, vagy az online marketing világa, dőljön hátra és olvassa el a fenti témákban publikált anyagainkat, illetve ne felejtsen el érdeklődni a weboldal készítés, keresőoptimalizálás, illetve a webáruház készítés szolgáltatásunkkal kapcsolatban valamelyik elérhetőségünkön !

Ha web akkor MatiPro Design!